Pedagógiai szakmai fórum a kisújszállási közösségi központban

Publikálva: 2016. jún. 08.
A május 17-én tartott konzultáción a kisújszállási, a karcagi, a kenderesi és a kunhegyesi köznevelési intézményekben dolgozó szakemberek, óvónők, tanítók, tanárok vettek részt. A rendezvény vendége volt Szutorisz-Szügyi Csongor, a KLIK Szolnoki Tankerületének vezetője és Pardi Sándor, a Karcagi Szakképzési Centrum igazgatója is.

Az eseményen először beszámoltak a Türr István Képző és Kutató Intézet eredményeiről a megvalósított projektek tükrében, majd a jelen lévők megismerkedtek a kisújszállási Innovációs, Oktatási és Közösségi Központ /IOKK/ épületegyüttesével. A TKKI szakemberei egyúttal bemutatták a helyben használható eszközöket és szolgáltatásokat.

A központ bejárása során a vendégek megtekintették Tóth-Szabó Zsuzsa „Megújuló hagyomány” című, keresztszemes hímzéssel, horgolással és más technikákkal készített munkáiból rendezett kiállítást is.

Ezt követően tartották az Eötvös József Pedagógia Szolgáltató Központ (EJPSZK) interaktív előadását. Ennek első részében – a TÁMOP-3.3.13-13/1-2013-0001 számú „Eötvös József Program – Pedagógiai-szakmai szolgáltató intézet fejlesztése és Projektháló” című kiemelt projekt fenntartási kötelezettségeit szem előtt tartva – a résztvevők megismerhették azon fejlesztések és képzések fontosabb tartalmi elemeit, melyek a fenntartási időszakban az EJPSZK szolgáltatói kosarában szerepelnek.

A második részben bemutatták azokat a fejlesztéseket, melyek a hátrányos helyzetű gyerekekkel foglakozó pedagógusokat segíthetik mindennapi munkájukban. Azok ugyanis tartalmilag színesebbé, formailag változatosabbá tehetik tanóráikat, tanórán kívüli foglalkozásaikat.

Az előadások utáni kerekasztal beszélgetésen a pedagógus kollégák tehették fel kérdéseiket, fogalmazhatták meg javaslataikat.

A rendezvényt követően a TKKI Debreceni Igazgatósága értékelő és igényfelmérő kérdőíveket küldött ki a résztvevőknek a további szakmai fórumok iránti igények feltérképezésére. A visszajelzések igen pozitívak voltak, melyek meg-erősítették a hasonló programok létjogosultságát:

„Gyógypedagógusként fontosnak tartom, hogy a sajátos nevelési igényű, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulókkal, valamint a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű, roma gyerekkel kapcsolatos jó gya-korlatok, innovációk kerüljenek megismerésre. Egyre több a fent említett problémákkal küzdő tanuló, így kiemelt jelentőségű a pedagógusok egymástól való tanulása, tapasztalatcseréje.”

„Úgy gondolom, hogy a bemutatott módszertani eszközöket hatékonyan fel tudom majd használni a következő tanévben a fejlesztő, felzárkóztató foglalkozásokon. A számítógép használat hatékonyan segíti, kiegészíti a hagyományos fejlesztő módszereket.”

„Örülök, hogy betekintést nyertem a tevékenységükbe, csodálatos kezdeményezésnek tartom! Sok sikert kívánok a munkájukhoz.”

Fotógaléria